Jak přejít z běžné obuvi na barefoot obuv

Tak jako se staráme o naše boty, aby nám dlouho vydržely, tak bychom měli pečovat o svá chodidla v barefoot obuvi. Chceme přece, aby nám nohy sloužily dlouho a bez bolesti. Pojďme se podívat jak na to... Při přechodu z klasické obuvi na barefoot obuv bychom měli zařadit cvičení pro rozvoj určitých částí chodidla. Především změnit styl chůze a začít svá chodidla vědomě používat. Chodidla v barefoot obuvi mají mít svobodu. Na tento druh bot je potřeba přecházet postupně a s opatrností. Pokud patříte mezi začátečníky doporučujeme nejprve barefoot boty střídat s klasickou, běžnou obuví. Chodidla v barefoot obuvi pracují, posilují se, proto potřebují ze začátku odpočinek. Doporučujeme nejdříve chodit v terénu jako je les, louka a příroda, jelikož na tvrdém a rovném povrchu byste bolest cítili velmi brzy. Předtím než obujete barefoot obuv, vyzkoušejte se procházet bez bot a ponožek. Nejlepší podmínky pro tuto specifickou chůzi budete mít po kamínkách, nerovném nerénu, trávě, popř. zkuste bosochodecké, přírodní chodníčky. Vnímejte samotnou chůzi, která část chodidla se dotýká země jako první, jak pracují prsty na nohou, kdy se zapojuje klenba, atd. Uvědomte si tento styl chůze a zapamatujte si ho. Takto by měla vypadat i chůze v barefoot botách. Když celý život chodíte v botách, které vaše chodidla omezují, změní to způsob, jakým se pohybujete. Některé části nohou zatuhnou, jiné zeslábnou, změní se rozložení váhy, úhly v kotnících a kolenou, a poté máte jiné návyky stání. Nejprve je nutné vybírat si nerovný terén, ideálně v přírodě nebo ve městě po kamínkách. V barefoot obuvi nebývá zima, jelikož chodidla v nich mají svobodu, žijí, posilují se, pracují, prokrvují se, a proto nám není zima. Zatímco máme chodidla uzavřená v pevné, tvrdé a úzké botě, tak do nich neproudí krev a je nám dříve zima.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.