Vědomá chůze

Jak správně chodit v barefoot obuvi? 

Při chůzi držte tělo vzpřímeně. Zpomalte a snažte se klást noru co nejrovněji, špička ať směřuje vpřed. Soustřeďte se na odraz. Chodidlo by se mělo odpíchnout od země palcem, respektive palcem a ukazováčkem. 

Jak na to? 

Postupně přenášejte váhu po chodidle směrem dopředu k palci, zatlačte prsty do země a palcem se odrazte jako posledním. Jako byste ho chtěli poměrně silně a vědomě zatlačit do podkladu. Tím se chodidlo odlepí od země a následuje stejný pohyb druhé nohy. 

Jsou barefoot boty vhodné opravdu pro každého a do každé situace? 

Barefoot se snaží dopřát chodidlu co největší volnost. Snaží se mu nechat co nejvíce přirozených podnětů. Hlavní tedy je, abyste každou botu měřili a posuzovali vaší konkrétní nohou. Pokud vašemu chodidlu sedí, tak i celodenní chození po městské dlažbě nevadí. Problém není v tvrdých površích, s těmi si noha umí poradit, má na to své mechanismy. Problém je, když nevhodně zvolená obuv, a také mnohaleté nepoužívání některých částí našeho těla rozhodí tyto přirozené mechanismy.

Nestačí změnit jen typ obuvi. Musíme začít měnit i své pohybové vzorce. Když celý život chodíte v botách, které vaše chodidlo omezují, změní to způsob, jakým se pohybujete. Některé jeho části zatuhnou, jiné zeslábnou, změní se rozložení váhy, úhly v kotnících a kolenou a pak už prostě stojíte jinak. Proto je vhodné si k rozvoji některých částí chodidla, zejména podélné klenby, zařadit vhodná cvičení a začít svá chodidla opravdu vědomě používat. Dočkáte se blahodárného vlivu na celou spodní část těla.  

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.