Jak přecházet na barefoot obuv

Tak jako se staráme, o naše boty, aby nám dlouho vydržely, měli bychom pečovat i o svá chodidla v boso botách, aby nám dlouho a bez bolesti sloužily. Pojďme se podívat  jak na to.

20190602_121516-pro-web

Při přechodu na barefoot obuv bychom měli zařadit cvičení pro rozvoj některých částí chodidla. Změnit styl chůze a začít svá chodidla vědomě používat.  

Chodidla v bosobotách mají svobodu. Na barefoot boty přecházejte postupně. Pokud začínáte s barefoot obuví, doporučujeme nejprve bosé boty střídat s těmi klasickými. Chodidla v barefoot obuvi pracují, posilují se, ale ze začátku potřebují také odpočívat, stejně jako neposilujete celý den v posilovně, tak byste neměly ze začátku celý den chodit na boso obzvláště na tvrdém rovném povrchu. 

Předtím než obujete barefoot boty, běžte se projít bez bot a ponožek po kamínkách nebo do lesa. Vnímejte jak jdete, která část chodidla se dotýká země jako první, jak pracují prsty na nohou, kdy se zapojuje klenba. Uvědomte si tento styl chůze a zapamatujte si. Takto by měla vypadat i chůze v bosých botách. 

Kde chodit v bosých botech - ne celý den po asfaltu nebo betonu. Zdravá pružná chodidla by si s tím poradila. Když ale celý život chodíte v botách, které vaše chodidla omezují, změní to způsob, jakým se pohybujete. Některé jeho části zatuhnou, jiné zeslábnou, změní se rozložení váhy, úhly v kotnících a kolenou a pak už prostě stojíte jinak. Nejprve vybírat si nerovný terén ideálně v přírodě nebo ve městě po kamínkách. 

V barefoot obuvi nebývá zima, protože chodidla v nich mají svobodu, žijí, posilují se, pracují, prokrvují se a ti nám není zima. Zatímco když jsou chodidla uzavřená v pevné tvrdé botě, tak do nich neproudí krev a je nám zima.  

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.